zondag

Tekeningen, kleuren, .... mooi!


In 2014 kon je een workshop graffiti volgen in jeugdhuis den Biel in Sint-Gillis-Waas. Ik kon niet deelnemen omdat de plaatsen volzet waren, maar ik ben wel naar het eindresultaat gaan kijken. Ik vond het een prachtig logo voor het jeugdhuis. Het inspireerde me ook direct omdat iemand zei: "Oh misschien kan je dat ook eens doen in de klas". Ik dacht er direct over na en vond dit eigenlijk geen slecht idee. Bij kleine kinderen gaat dit nog niet lukken, maar bij een derde graad wel. Je kan graffiti vormen laten maken door verf te gebruiken, maar je kan dit ook met spuitbussen laten doen. Laat de leerlingen dan ook experimenteren met de kleurovergangen (zoals het groen hierboven).Je kan hen ook een naamkaartje laten ontwikkelen in graffitistijl. Ook bewegingsexpressie kan je eraan koppelen. De ene speelt de spuitbus en de andere beweegt de spuitbus in de juiste richting. Of iedereen loopt door de zaal en doet zoals een spuitbus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten